Wednesday, July 21, 2010

Hujan...Lebatnya Hujan...

katak ooo katak kenape kau panggil ujan...mcm mane aku tk panggil ular nak mkn aku...eh betul ke aku nyanyi lagu tu..ntah aper kene tetibe mak yung ni menyanyi lagu tu...hehehe
bkn aper..teringat zaman kanak2...zaman2 sekolah tadika dulu...ahak...
Semenjak 2 menjak ni klu korang perasan, klu tk pagi mesti petang ke, mlm ke akan hujan kan..saper yang ader anak msti risau..sbb cocer pun tk menentu..msti anak2 kite sekurang2nye akan batuk @ selsema...ermm nak gi keje pun malas klu ujan pagi..dapat tido time ujan2 lagi syiok...asyik ingt tido je ko ni mak buyung!...gemuk tak jugak...
Sebab ujan ni jugak ramai diantara kite akan mengeluh...'alahhh...ujan..nnti basahla'..betulkan?..betulkan? jangan tak ngaku...sy pun ape kurangnyer...kekdg termengeluh juga..huhuhu..panas mengeluh...hujan pun mengeluh..semua pun mengeluh..tp saya mengeluh ikut keadaan semasa yang saya alami...klu tgh sidai kain...tetiba ujan..'alaa ujan..mesti kain aku tk kering ni'..itu conton yg biasa la ye...
Mak saya selalu bagitau kami adik beradik...hujan mahupun panas tu kejadian yang dijadikan oleh-Nya utk seluruh umat yg ada didalam alam semesta ini...setiap apa kejadiannya mesti bersebab...oleh itu..kita sebagai hamba yang hina lagi kerdil ini sesungguhnya harus bersyukur..kerana kita tidak mampu untuk mencipta tapi kita bertuah kerana merasai setiap kejadian ciptaan Allah S.W.T ini...
ermm...apala yang ko merepek pepagi ni mak yung !!...layan kan aje la...coz it's all about my feeling this morning...apa pun, hujan atau panas itu kan satu rahmat utk kita manusia...

No comments:

Post a Comment