Monday, March 28, 2011

Masak Di Hujung Minggu

seperti yang sedia maklum...saya ni wanita bekerjaya..menyampah kan korang dengar...ingat aku sorang je yang berkerjaya kan...ikikiki...dari isnin sampai jumaat memang tak sempat masak kekdahnyer..yelah..kuar umah dh pukul 6.25 pagi..pas subuh je terus angkut anak2 dgn beg2 diorang masuk kete..sebab saya kene gi kerja naik tren..dalam 6.45 gitu..balik pulak dh sampai umah ngam2 pukul 8.30mlm gitu..mane ada masa nak masak kan..jadi dari isnin sampai jumaat, kalau rajin saya tapau la lauk kat fudkot opis saya ni..kalau tak pun beli jer...

tapi ari cuti sabtu ahad atau nama je cuti..adalah MESTI masak kat rumah...kalau tiap-tiap hari tapau kan melampau tu namanyer...mau saya di seligi oleh laki sendrik nanti..walaupun simple..masak tetap masak..kesian dengan en hubby dan anak2..tentu diorang pun dah jemu nak makan masakan lua..

jadi ini la menu saya, minggu lepas...layan ye..jangan meleleh air liur k...

 sambal petai ikan bilis..snap masa dalam kuali jer...huhuhu malas nk idang
 ini masak gulai lemak labu dengan ayam...sedap...en hubby suker..
 ini untuk anak-anak saya, hotdog dan fish cake goreng..diorang suker makan..
 korang penah try tak minum D'folia coffee ni...terbaekkk wokkk...fresh jer badan lepas minum

No comments:

Post a Comment